onsdag 29 oktober 2008

Ångest

Shit, jag ångrar mig med klänningen. Känns fel bara, för nobellmiddagen är ju inte förrän i december och jag behöver lite vanliga kläder, så det jag måste köpa är byxor och tröjor, inte någon klänning, för jag behöver pengar också om jag ska festa i helgen. :) Så jag måste lämna tillbaka klänningen imorgon tyvärr :( dessutom kan jag nog hitta någon liknande i Malmö förhoppningsvis när tiden är inne.

För övrigt är jag sjukt trött vilket jag har varit hela veckan. Som igår somnade jag halv åtta inne hos morfar i soffan och det roliga är att jag sover fram till halv sju på morgonen utan problem. Så jag måste kolla mina blodvärden, för det är något mysko. Jag måste även kontakta barnmorskan i Höör, det får jag inte glömma. Men annars har dagen varit ganska lugn, skämtade loss med Anna när vi var på Klinten idag. För på klinten är de väldigt speciella. Som Ingrid (en patient där) hon ställde sig bara framför Anna och skratta, hela tiden. Sen har vi Mara som pratar typ polska eller ryska hela tiden med en. Hon kan komma upp bakom en och skrika i örat osv. Sedan har vi kjell som griper yag i ens hand om man kommer nära och trycker jätte hårt utan att släppa, han sitter då fastbunden i en stol typ. Det är inget att skratta åt utan det är bara synd om dem. För en del har helt enkelt mindre tur i livet och det är därför som jag tycker det är extra viktigt att vi tar på vara på det vi har och inte hela tiden bara är ute efter nya saker osv.

Sen nu så sitter jag och knaprar i mig naturgodis, skit gott med torkade jordgubbar och bananchips, sen mormor gör kaffe så att jag inte ska somna så tidigt ikväll. Sedan inne hos morfar ska man se bonde söker fru för mormor tycker det är sååå bra och han homosexuella killen är bara sååå snygg tycker mormor, men där har vi nog delade åsikter.

Det var skönt att skriva av sig för en gångs skull. Och jag hoppas att ni alla får en trevlig kväll så skriver jag mer imorgon! :D

Jag vet att ni älskar mig

Amanda

Inga kommentarer: