torsdag 30 oktober 2008

Vad vill jag?

Just nu känns det som om jag står och trampar på samma ställe hela tiden, för jag har ingen aning om vad jag vill göra. Jag vill så himla gärna ha mål här i livet men det blir inte bra hur jag än gör. Visst jag har väl kortsiktiga mål som att gå ut gymnasiet med bra betyg och så. Men jag vill ha mål förlängre in i framtiden, för då känns framtiden säker och trygg.

Satt precis och somna till i stolen, jag måste vara jävligt trött för jag skulle bara vila ögonen tänkte jag, men så var det så skönt att jag somna till.

Jag kom på en grej, att tänk om det finns varelser som vi inte kan se, men som endå finns där? Nu menar jag inte bakterier eller kryp, utan stora vidunder som kanske vandrar precis bredvid oss, lite som en skyddsängel. Eller tänk om det finns en helt oupptäckt värld ute i rymden där det bor en helt annan sort utav människor? Att de kanske går runt och undrar och vi finns där ute? Och bara tänk på hur stor rymden är! Jag menar, rymden kan inte vara oändligheten, det måste finnas något mer därute och rymden måste ha ett slut. För tänk er vad häftigt att färdas i flera år och sen komma in i en helt ny dimmension? Eller det kanske inte finns någon dimmension utan vi kanske bara är proton eller en neutron i en atom? Och den atomen kan ju vara en del av en varelse utan dess like. Så bara tänk så långt man kan tänka när det gäller rymden och allt. Det finns ingen begränsning för ingen kan säga att man har rätt eller fel, för ingen vet hur det egentligen ligger till.

Gud vad jag önskar att jag en dag får ta del av denna upptäckten, alltså ifall det finns något bortom vår galax eller om vi är en del av en atom? Det skulle vara underbart.

Jag vet att ni älskar mig

Amanda

Inga kommentarer: